zaterdag 21 september 2013

Het blijft Suusig...

Hoe werkt het met creativiteit, ambitie, motivatie...? Ik hoor mezelf wel eens zeggen dat ik zeker wat anders had moeten doen toen ik ging studeren. Iets creatievers, de kunstacademie? In ieder geval iets creatievers. Maar ik wist niet wat ik wilde 'worden' en het werd heel wat anders. Na het behalen van mijn diploma wist ik het nog niet. Ik werd stewardess...het leek me gewoon leuk! Het was ook leuk, maar na ruim een jaar had ik weer zin in wat anders. Oké lang verhaal, want inmiddels werk ik al jaren bij een ontzettend leuk adviesbureau. Maar de creativiteit is altijd op de achtergrond aanwezig. Het is er gewoon, ik heb gewoon altijd zin om iets te maken! Een CreaBea dus...

Suusig was in het begin een woord voor iets liefs, iets zoets, iets Suusigs voor kinderen. Inmiddels zijn mijn eigen kinderen groter en heb ik al meer dan een jaar weinig tot niets Suusigs gemaakt. In de tussentijd zeker niet stilgezeten...verhuisd, verbouwd. Het leuke van creativiteit is dat het weer komt zodra er ruimte voor is in je hoofd. En nu mijn prachtige zonen al 9 en 12 zijn, zijn de dingen die ik verzin compleet anders dan een paar jaar geleden.

Het maken van meubels blijft leuk, manlief blijkt ook een CreaBob te zijn! Achter in de tuin staat een loungeset waar je u tegen zegt. En het kriebelt om leuke dingen voor in huis te maken, misschien weer te gaan schilderen...

Dus tja achteraf, die opleiding ik heb het niet gedaan, zo simpel is het, is het erg? Nee! Dus? Zelf leren en op onderzoek uit, op gevoel uitproberen en al doende leer ik! Nu is het Suusig...en het blijft Suusig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten