maandag 23 september 2013

Portomonnee of clutch? - DIY no.2

Nieuw project begonnen en ik ben er al even mee bezig...ik ben niet zo snel deze keer, langlopend project omschrijft het beter! Ik brei niet zo snel. Breien is eigenlijk een hele aparte bezigheid en het heeft even geduurd voordat ik het onder de knie had. Aangezien ik linkshandig ben was het op de basisschool geen optie, niemand kon me linkshandig leren breien! Uiteindelijk heeft vriendin me rechtshandig leren breien, hoe simpel is de oplossing? Denk niet dat ik m'n leven lang al brei. Vroeger waren het beenwarmers en een rokje voor de barbie en toen een hele hele lange tijd niets. Vandaar dat het iedere keer weer inkomen was en ik m'n moeder moest vragen hoe het ook alweer zat. Nu is het een klik op de computer en de instructiefilmpjes vliegen je om de oren, heel handig! Ik vind breien zeer ontspannend het merendeel van de tijd. En een echte herfst/winter hobby, 's zomers krijg ik in ieder geval niet de geest om lekker te gaan breien. Merendeel van de tijd omdat het niet altijd goed gaat. Een steek ophalen die je hebt laten vallen, blijft lastig. Of dan bestudeerd moederlief m'n breiwerk en vraagt ze 'wat heb je hier nu gedaan?'. Het langlopende project is een omslagdoek en er moeten nog heel wat banen gebreid worden, dus to be continued...




Project DIY no.2 is een portomonnee, of een clutch, hoe je het zelf wilt noemen. Heel handig en snel (dit dus wel) gemaakt.Je kunt ervoor kiezen om alleen recht te breien of tricotsteek (baan recht, baan averecht). In het geval van het grijze tasje zat er een make-up etuitje bij een tijdschrift en het aantal steken heb ik daar op afgestemd. Je breit net zolang totdat het lapje om het etuitje heen past. Met de wol naai je de zijkanten dicht en met naaigaren langs de rits. Een bedeltje of een muntje aan de rits bevestigen en klaar ben je! Op de foto van het roze tasje kun je zien hoe het breisel om het etuitje past.








Wat dacht je hiervan, zo'n stapel wil je toch zo in je kamer hebben liggen? Bij de haard....heerlijk, laat de herfst dan maar komen!




 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten